sunnuntai 20. marraskuuta 2022

Viimeinen tango

Kun petos paljastuu, voi usein joko antaa anteeksi tai jättää kaiken, jatkaa yksin eteenpäin.

Tai sitten ei tee kumpaakaan, jää Ikuiseen Kehään, jonka voi murtaa vain yksi riitti. 

Vuosien jälkeen olen valinnut sen, olen tehnyt lopullisen päätökseni, olen viimein jättämässä Kehän, 

lukitsen vastauksen.

Lopussa toinen meistä vastustaa tätä liittoa 

ja vaikenee iäksi.

 

Tähän iltaan olen valmistautunut

kuukausia, viikkoja, tuntikausia,

keskenään kilpaa juoksevia minuutteja 

Olen laatinut mielessäni suunnitelman, kähertänyt hiukseni enkelinkutreiksi, 

maalannut huuleni maailmanloppua hehkuvaksi taivaanrannaksi, 

puuteroinut poskipäilleni kainon punan

kerrannut mielessäni suunnitelman, taivuttanut ripseni, ajellut sääreni, lakannut kynteni, 

pukenut ylleni smaragdinvihreää tyköistuvaa guccia, sukkanauhaa ja monimutkaisia pitsialusvaatteita lanteitani koristavine nyöreineen. olen kerrannut mielessäni suunnitelman

tehnyt kovan työn illan eteen, olen rehkinyt kaikkeni sinun eteesi, olen aina rehkinyt 

ja niin usein pettynyt. tänään en pety, olen käsikirjoittanut kaiken, kerrannut mielessäni suunnitelman. kerrannut huolella.

 

Kun ovikello soi, olen valmis. 

Minä ja neljän ruokalajin illallinen, minä ja sinisenmustat satiinilakanani. 

Minä ja makuuhuoneeseen hankkimasi petoksenkatkuiset tuoksukynttilät. 

 

Rukoilijasirkkojen viimeinen tango alkaa hitaalla temmolla ja kiihtyy kuin syke 

partavedellä pirskotetulla kaulallasi. et aavista tanssivasi jo.

 

 

Levysoittimen neulan alla viulu soi kireästi

 

Naaras pistelee kumppanin poskeensa pää edellä

 

Jousi ei ole koskaan laulanut tätä sinfoniaa yhtä kauniisti

 

Päättömänäkin koiras pyrkii parittelemaan

 

Joka sävel viestii, ettei tästä hetkestä ole enää paluuta mihinkään entiseen

 

Sen takaruumis hakee otetta naaraasta

 

Vikuroit totuuden teräksen alla kuin ori, jonka pöyhkeä ego on kastroitu 

 

Parittelu jatkuu useita tunteja 

kunnes viimeisetkin elonmerkit hiipuvat koiraasta

 

ja se vaikenee iäksi. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti